Despre moarte si viata

As defini moartea ca pe un episod din viata sufletului nostru.Moartea,cum spunea si parintele Anania nu-i decat o trecere de la viata biologica la viata vesnica.Nu de moarte ar trebui sa ne temem ci de timpul care la moarte ni se va parea scurt.Vreau sa spun ca ne vom speria de timpul atat de putin acordat pentru pregatirea vietii vesnice ca atat de putin timp am avut in comparatie cu timpul vietii vesnice.Asta m-ar speria pe mine.M-ar speria si boala,si destul de neobisnuit boala trupeasca ma sperie si nu boala sufletului.Boala a trupului poate ca nu am,dar boala sufleteasca cu siguranta am si nu ma sperie pe cand boala trupeasca pe care nici nu o am ma sperie si ma sperie gandul ca o pot avea.Si in cazul in care unii oameni cu minti deschise si luminate isi dau seama ca au sufletul bolnav merg la doctor si incearca sa il vindece si el insusi incearca sa faca pe psihologul si sa isi explice lui ca dupa ce doctorul(preotul) a indepartat boala el nu trebuie s-o ajute sa revina ci sa fuga de ea.Rari oameni care cauta doctor de suflete si merg sa se trateze.De obicei cand iesim la pensie neavand o preocupare mergem la biserica si spunem ca suntem credinciosi.Stim ca moartea trupului bate la usa  si incercam sa vindecam sufletul pe ultima suta de metrii. De mici stim ca avem boala sufletului si doctor mai bun pentru a descoperi aceasta boala nu esti decat tu si numai tu poti sti daca ai aceasta boala.La varsta a3-a  nu ne vom gandi decat la vindecarea sufletului,si la la varsta a3-a vrem sa-l vindecam ca totul sa nu fie pierdut.Toata viata am trait-o.Cand spun ca am trait toata viata ma refer la faptul ca am petrecut,am stat numai in carciumi si pana dimineata am chefuit.Sa intrebam astazu lumea ce inseamna sa traiesit viata si s-o petreci?Si ar raspunde ca trebuie cat mai mult posibil sa chefuiesti sa mergi in baruri sa incerci sa ii furi pe alti ca altfel nu simti ca ai trecut prin ea.De multe ori mi s-a spus mergi si petrece,chefuieste dar niciodat nu mi s-a spus s-o traiesc calculat si cum spun oamenii intelepti ca ar trebui traita.Viata se traieste si altfel de fapt,viata se traiestepregatindu-ti sufletul pentru eternitatea ce va sa vina facand bine oamenilor ce au nevoie de ajutor,mergand la biserica si rugandu-te lui Dumnezeu si mai ales prin a-ti iubi aproapele si fratii.Toata viata ta lucreaza la construirea casei sufletului dau chiar daca o caramida cu greu se castiga tu incearca si reuseste s-o construiesti.Daca vei muri cu a ta casa neterminat si vei avea un suflet curat Dumnezeu te va ajuta si el ii va pune acoperis ca sufletul tau sa aiba adapost pe lumea cealalta iar de vei fi pacatos iti va distruge temelia.Moartea nu e decat o trecere de la mai rau la mai bine sau de la mai bine la mai rau.Nu te speria de moarte ci mai repede sperie-te de suferinta celor ce te vor plange si de strigatul lor.

About valicristea93

Descoperiti voi pe parcurs ...
Acest articol a fost publicat în marca Vali Cristea. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

